Efektyvi reklama, minimalios islaidos

WWW.REKLAMA.TK :: Reklama internete :: Interneto reklama

Interneto reklama

Elektroniniai laiskai

Populiariausia E-mail reklamos rusis - spamas (angl. spam). Jau ne pirmi metai spamas sudaro 80-95% visu elektroniniu laisku (E-mail). Spamas uzdraustas visose civilizuotose salyse, tame tarpe ir Lietuvoje. Apie 90% spamo sekmingai sunaikinama, spameriai (zmones, siuntinejantys spama) nuolat teisiami. Todel uzsiimti spamu nerekomenduojama.

Yra ir legalus elektroniniai laiskai - taip vadinama "naujienu prenumerata" (angl. mailing list). Saite buna speciali forma, kurioje lankytojai iveda savo E-mail ir tuo paciu uzsisako saito naujienu laiskus, kuriuos jiems reguliariai siuncia saita priziurintis personalas. Laiskuose gali buti ir konkreciu prekiu bei paslaugu reklama. Lankytojas bet kada gali atsisakyti prenumeratos.

Didziausias trukumas - kad surinkti bent tukstanti prenumeratoriu, reikia tureti arba labai populiaru saita (tukstanciai lankytoju per para) arba labai daug laiko (prireiks keleto metu).

Neziurint to, tai geras papildomas reklamos budas, labiausiai tinkantis palaikyti nuolatiniu klientu susidomejima, nuolat jiems priminti apie jusu prekes ir paslaugas. Jei planuojate savo imones veikla testi bent keleta metu, butinai reikia pradeti leisti naujienu laiskus.

Baneriai

Siuo metu populiariausia reklama lietuviskame internete, nors ir pati neefektyviausia bei brangiausia. Realiai prieinama tik stambioms imonems, nes norint pasiekti bent kiek pastebima efekta, reikia parodyti bent 100.000 stambiu baneriu arba 1.000.000 smulkesniu. Tai kainuos desimtis ar net simtus tukstanciu litu.

Baneriu efektyvumas nuolat krenta nuo pat ju atsiradimo mazdaug pries 10 metu. Kuo daugiau baneriu rodoma viename puslapyje, tuo maziau lankytojai i juos kreipia demesio. Todel baneriu gamintojai naudoja vis didesnius banerius, ryskias spalvas ir agresyvia animacija. I tai lankytojai atsako instaliuodami programas, kurios blokuoja animacija, "iskerpa" standartiniu dydziu grafika, blokuoja JavaScript, isjungia Flash.

Labiausiai patyre lankytojai jau seniai nemato baneriu, tad ju pasiekti baneriu pagalba beveik neimanoma. Baneriai veikia tik pradedanciuosius lankytojus (jie dar ziuri banerius), paauglius (jiems idomu), dirbancius viesuose interneto centruose, kur draudziama instaliuoti programas (jie neturi daug pinigu, todel priversti naudotis svetimais kompiuteriais). Taigi baneriais pasiekiama labai ribota ir ne pati turtingiausia auditorija.

Teksto linkai (nuorodos)

Vietoj baneriu kartais naudojamos tekstines nuorodos. Didziausias ju privalumas - greitai kraunasi (tekstas uzima nuo desimciu iki tukstanciu baitu, tuo tarpu baneriai - desimtis ar net simtus kilobaitu). Kur kas efektyviau uz banerius, bet gana brangu. Kartais tekstiniai blokai painiojami su kontekstine reklama, todel reikia suprasti - kontekstine reklama faktiskai buna tik paieskos sistemose.

Taip vadinamas "autokontekstas" - reklamines nuorodos tematikos parinkimas priklausomai nuo puslapyje esanciu raktazodziu - taip smarkiai klysta (80-95% klaidu), kad jokio konteksto neiseina. Tiesa, galima butu parinkti reklamine nuoroda kiekviename saito puslapyje rankiniu budu (pvz. jei rasoma apie automobilius "VW", salia duodama tokiu automobiliu reklama), bet del per didelio darbo kiekio toks metodas beveik nenaudojamas.

Kontekstine reklama

Kontekstine reklama rodoma paieskos sistemose, tokiose, kaip Google, Yahoo ar MSN, salia paieskos rezultatu. Dazniausiai kontekstineje reklamoje naudojamos tekstines nuorodos, kur kas reciau - baneriai, dar reciau - grafikos ir teksto blokai. Svarbiausias tokios reklamos privalumas - reklama rodoma tik zmonems, ivedusiems tam tikrus zodzius paieskos lauke, taip apytiksliai nustatoma, kokia reklama gali sudominti lankytoja.

Kontekstine reklama geriausiai tinka tuomet, jei parduodate prekes ar paslaugas, kuriu vartotoju yra labai nedaug. Taip pat svarbu, kad jusu konkurentai nesinaudotu kontekstine reklama, kitap jos efektyvumas iskarto nukris, o kaina isaugs. Kuo daugiau skelbimu rodoma vienu metu, tuo brangiau reikia moketi uz kiekviena apsilankyma, nes skelbimai priimami aukciono principu.

Jei turite daug konkurentu, labiau tiks optimizavimas paieskos sistemoms, o ne kontekstine reklama paieskos sistemose. Efektyvumas bus didesnis, o kaina - mazesne.

Kiti reklamos budai

Cia pamineti tik patys svarbiausi reklamos internete budai. Buna ir kiti reklamos budai:

Optimizacija paieskos sistemoms

Optimizacija paieskos sistemoms (Google, Yahoo, MSN) - daugeliu atveju pati efektyviausia interneto reklama. Issivysciusiose salyse paieskos optimizacijai jau dabar skiriama daugiau demesio, nei grafiniam saito apipavidalinimui (priesingai nei Lietuvoje).

Kodel? Todel, kad optimizacija gali smarkiai padidinti imones pelna, nes klientams lengviau surasti per paieskos sistemas butent optimizuota saita. Daugiau klientu = daugiau uzsakymu = didesnis pelnas.

Daugiau informacijos puslapyje Optimizacija paieskos sistemoms.

WWW.REKLAMA.TK :: Reklama internete :: Interneto reklama

Aukstyn


© WWW.REKLAMA.TK. All rights reserved.

Hosted by uCoz